17 december 2011

Alexander Gerndts dom

Fotbollsspelaren Alexander Gerndt har blivit dömd för hustrumisshandel (villkorlig dom, skadestånd och 80 000 kr i böter). Jag är inte helt övertygad om att domstolen fattat rätt beslut.
Den misshandlade, exfrun My, är en känd bloggare. När man läser hennes blogg undrar man om hon har alla hästar hemma. T.ex. väckte det en viss uppmärksamhet när hon på sin blogg lade ut en film som visade Alexanders och hennes sexliv. Filmen var inspelad i hemlighet och Alexander visste inget om det förrän filmen hamnade på nätet. Det blev en av de flest nedladdade filmerna i fjol.
Alexander dömdes för misshandel vid två tillfällen. Ett av tillfällena har hon själv skrivit om på sin blogg:
”Jag och min mupp till man spelade fotboll på gården idag. Jag snurrade upp honom 4 ggr och sen när han skulle göra något för att snurra upp mig ramlade han på bollen rakt ner i stenplattorna. Ingen skada skedd men jag tog självklart tillfälle att ge igen från när han kastade bollen på mig 100gg. Så jag kastade 4 GÅNGER på honom, vilket resulterade till att han knuffade mig över vår häck och när jag väl tagit mig in på gården sköt mig på benet sten hårt. IDIOT! Självklart började jag gråta och vred mig av smärta. Vad tror ni han gör? Jo står och asgarvar, kommer sen fram och skall hålla om mig vilket är för sent enligt mig så jag drog mig lös för att springa in och råkade de slå till honom på munnen så han blev skit sur och kallade MIG för en jävla ....! Ibland är även han bra dum i huvudet, så han är inte så ödmjuk och snäll som ni tror. Haha, där fick du allt :)”
Nu kommer väl Alexander att överklaga domen och då kan ovanstående blogginlägg komma väl till pass.
Min teori till det hela är att My känner sig lurad, blåst på pengarna helt enkelt. När det började surra proffsrykten runt Alexander fick han både råd och hjälp från ansvariga i Helsingborgs IF att bl.a. skriva ett äktenskapsförord. Man hade noterat att han inte hade världens mest harmoniska äktenskap. My skrev på äktenskapsförordet, och det är väl möjligt att hon inte riktigt begrep betydelsen av det.
Alexander strulade runt i Helsingborg och var otrogen. My ville ha skilsmässa. Alexander gick med på det. Och då upptäckte My att hon inte kunde få del av hans proffspengar. En polisanmälan om misshandel blev då följden.
My har döpt sin blogg till ”Amor Vincit Omnia”. Det betyder ”Kärleken övervinner allt”. En ganska konstig titel i sammanhanget.

Inga kommentarer: