14 juni 2011

Miljöpartiet. Motion: Sammanfattning

Jag avslutar min granskning av motionerna till Miljöpartiets kongress med att konstatera att det finns, i mitt tycke, konstiga åsikter -  i världen i allmänhet men i Miljöpartiet i synnerhet.

Samtliga motionsexempel har fått OK av partiet att tas upp på kongressen. Samtliga motioner har det debatterats och röstats om. Och samtliga har protokollförts.

Ett överslag ger vi handen att varje motion tog minst fem minuter att avhandla. Varje motionär hade två minuter att beskriva motionen. Och sen skulle det debatteras och röstas om. Mina två exempel tog alltså minst två timmar av kongressen. Om man tittar på kongressprogrammet så tog mina tjugo exempel upp minst 15 procent av den programlagda debatttiden.

Jag tycker att den tiden skulle kunnat ha använts på ett bättre sätt.
 

Inga kommentarer: